N Newsletter
Proces design thinking | poziom Trzeci: Pogłębiaj

Proces Strategiczny: Nowa Oferta

Proces design thinking

Zapytaj o ofertę opiekuna kursu

Iwona Gasińska-Mulczyńska

+48 501 109 691

Pozyskaj nowe grupy klientów, zbuduj ofertę przyszłości odporną na wyzwania rynkowe.

Zaangażuj pracowników w kreatywne rozwiązywanie problemów.
Wspólnie z zespołem doświadczonych strategów i specjalistów możesz stworzyć nowy produkt / usługę lub uaktualnić istniejące. Poznaj nasz 3-miesięczny proces strategiczny.

Klienci mają coraz większy wybór, coraz łatwiej jest zmienić dostawcę usług czy wybrać podobny produkt w niższej cenie. To zobowiązuje firmy do ciągłej pracy nad ulepszaniem własnej oferty i dopracowywania całej ścieżki klienta, co pozwoli nie tylko zatrzymać obecnych klientów ale również da szansę na pozyskanie nowych. Metoda design thinking daje strukturę, dzięki której pracownicy mogą na bieżąco odpowiadać na potrzeby rynku.

Proces strategiczny „Nowa oferta” to trzy miesiące wspólnej pracy ekspertów Design Thinking Institute wraz z pracownikami różnych działów. W tym czasie przechodzimy wspólnie przez badania potrzeb klientów, diagnozowanie wyzwań, warsztaty kreatywne i szybką weryfikację wypracowanych rozwiązań. Uczestnicy procesu, pod okiem doświadczonych ekspertów wypracowują atrakcyjne rozwiązania dla klientów oraz plany komunikacji i wdrożenia wewnątrz firmy. 

Przy okazji, zaangażowani w proces pracownicy poznają w praktyce narzędzia i uczą się jak pracować nowoczesnymi metodami na co dzień. Tym sposobem praca nad zadowolonym klientem staje się rutyną i daje przewagę konkurencyjną.

 

Proces strategiczny oparty na metodzie design thinking pozwala:

  • poznać i odpowiedzieć na ciągle zmieniające się potrzeby Twoich klientów
  • rozszerzyć grupę docelową o nowe pokolenia konsumentów
  • wyprzedzić działania konkurencji w oparciu o strategię odpowiadającą na potrzeby klientów
  • zweryfikować pomysł na produkt poprzez intensywne prototypowanie i testowanie
  • zaoszczędzić koszty i czas dzięki pracy na prototypach, która poprzedza ostateczne wdrożenie rozwiązań
  • zaangażować interdyscyplinarny zespół w organizacji
  • wzbudzić zaangażowanie pracowników oraz wzmocnić ich kompetencje przyszłości
  • wypracować scenariusze działania na przyszłość do pracy w analogicznych projektach

Dotychczas podobne procesy realizowaliśmy dla:

  • firmy z branży spożywczej w poszukiwaniu nowej oferty dla konkretnej grupy klientów
  • firmy ubezpieczeniowej, aby odświeżyć portfolio
  • firmy produkcyjnej chcącej poszerzyć grono odbiorców swoich produktów
  • producenta mebli, który chciał stworzyć produkt zgodnie z aktualnymi trendami

Proces - krok po kroku

czas trwania procesu: 3 miesiące

Warsztat 1

Cele projektu i plan badań
Warsztat rozpoczynający proces, podczas którego wspólnie z zespołem projektowym definiujemy cele projektu, omawiamy i mapujemy kontekst projektu. W oparciu o te elementy opracowujemy plan badań: czyli z kim przeprowadzimy wywiady oraz o czym będziemy rozmawiać.

Badania użytkowników

Przeprowadzenie wywiadów pogłębionych
To czas na pogłębioną empatię. Na bazie przygotowanego scenariusza przeprowadzamy wywiady pogłębione z użytkownikami. Po rozmowach spisujemy najważniejsze insighty oraz opracowujemy persony. Tak, aby mieć gotowy materiał do Diagnozy potrzeb.

Warsztat 2

Omówienie wyników badań oraz zdefiniowanie kluczowych klastrów potrzeb użytkowników i wyzwań projektowych
Drugie spotkanie w zespole projektowym. Tym razem w obszarze diagnozy potrzeb. Analiza insightów pod kątem zdefiniowania nowych potrzeb oraz zestawienie ich z celami projektu.

Warsztat 3

Generowanie pomysłów, selekcja oraz pierwsze prototypy
Sesja kreatywna której głównym celem jest wygenerowanie jak największej ilości różnorodnych pomysłów. Wykorzystujemy różnorodne techniki kreatywne dla jak najlepszych efektów.

Warsztat 4

Dopracowanie prototypów, opracowanie planu badań
Na bazie efektów sesji kreatywnej dopracowujemy prototypy pod kątem przeprowadzenia testów z użytkownikami. Punktem wyjścia do testowania jest opracowanie hipotez badawczych, czyli nazwanie co chcemy zbadać.

Testy rozwiązań

Testowanie opracowanych rozwiązań z użytkownikami
Weryfikacja prototypów z użytkownikami w formie rozmów, badań grupowych - każdorazowo dobrana do przedmiotu procesu. Czas na sprawdzenie czy zaprojektowana oferta dostarcza wartość klientom.

Warsztat 5

Ulepszanie rozwiązań. Opracowanie planu działań.
Analizujemy w zespole projektowym wnioski z testów. Ulepszamy prototypy oraz planujemy jak powinno wyglądać efektywne wdrożenie oferty.

Z czym skończymy?

  • prototyp rozwiązania - oferty w formie wizualnej (schemat, rysunek) oraz opisu
  • plan wdrożenia (harmonogram na 3 miesiące, kroki milowe)
  • plan komunikacji (najważniejsze założenia - cele/ kanały komunikacji)

Jak pracujemy?

  • 5 warsztatów po 4h każdy
  • format stacjonarny
  • 6 osób z firmy klienta
  • moderator prowadzący i specjaliści dopraszani na różnych etapach
  • cały proces design thinking w praktyce

„5 kreatywnych rytuałów" - przewodnik do twórczej odwagi

Zapisz się na listę odbiorców naszego newslettera z cotygodniowymi inspiracjami, a w prezencie otrzymasz 5 rytuałów wspierających budowanie kreatywnych nawyków.

size: xs
size: sm
size: md
size: lg
size: xl
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić usługę i dostarczyć dopasowane reklamy. Korzystanie z tej witryny jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystanie plików cookie. Zobacz naszą Politykę plików cookies.